3C: Fotka v edtechu

28.01.2018

Zadání:

1. Objevujte. Najděte vlastní projekt / sbírku/ účet / člověka / styl, který vás inspiruje v práci s fotkou.
2. Představte si vlastní edtech projekt, nebo využijte již existující - Kurz práce s informacemi, Kurz projektového managementu, Vzdělávací technologie, ...
Pro tento projekt:
- vyberte jednu ilustrační fotku z fotobanky, která nejlépe charakterizuje / podtrhuje váš projekt
- vyfoťte budovu (libovolnou), imaginární / reálné sídlo vašeho projektu;
- vyfoťte členy týmu (alespoň jedna profilová fotka);
- popusťe fantazii - vytvořte jeden objekt dle sebe - gif, vizualizaci, uměleckou fotku se vzdělávacím obsahem, ...
= odevzdáváte 4 fotky. Všechny pořízené fotky upravte - vyretušujte / odstraňte co překáží (odpadkový koš) / použijte filtr, atp. Stručně k úkolu popište, co jste udělali.

Volba projektu:

Na ZŠ Livingston vedu Cyber Punk - pravidelný kurz pro děti zaměřený na ICT. Projekt, na který jsem myslel při focení a editaci by si zachoval stejný název a ducha, ale byl by určen dospělým. Obsahově by stál na pomezí kurzu podporující určitou základní míru informační gramotnosti a kurzu mediální výchovy...

Fotka z fotobanky: Stáhl jsem si fotku z fotobanky Unsplash - odkaz na opětovné stažení zde. chvíli jsem si u fotografie hrál s barevným tónováním, ale nakonec ji posílám v původní podobě. Použil bych ji např. jako úvodní fotku fcb události spojené s kurzem. Motto: Cesta za poznáním může vést i dolů.

Fotka budovy: Zde jsem se asi nejvíc odchýlil od zadání - a šel vyfotit Hotel International v Dejvicích. Nenapadlo mě nic zajímavějšího a potřeboval jsem najít budovu v blízké dostupnosti - vyrazil jsem do vichřice s jedenástiměsíčním dítětem v nosítku. Pršelo a vítr obracel deštník naruby. To se odráží i na fotce samotné - fotil jsem ze závětří, chránil před deštěm mimino i tablet. Jinak bych si našel jiný úhel pro fotku. Fotografii jsem srovnal korekce, přidal na sytosti barev, trochu si pohrál s deformací perspektivy danou vlastnostmi objektivu, vyretušoval jsem semafor na levé straně, lampu a dopravní značku na pravé straně. V odevzdávárně pro úkol jsou obě verze fotky - před a po úpravě. Upraveno v Zoneru.

Profilová fotka: Vytáhl jsem manželku ze sprchy a přiměl ji k nafocení dvou profilových fotek - normální a punkové. Fotili jsme to na tablet již za tmy večerní a osvětlení žárovkového, což je znát. Trochu jsem si pohrál s expozicí, barvami, jasem a kontrastem. Výsledkem jsou dvě odevzdané fotky. U jedné z nich jsem vyretušoval kus pohovky. Obě fotky jsem ořízl na čtvrcový formát (inspirace Facebookem a Instagramem). K úpravám jsem použil jsem Photoshop Expres a Zoner.

Fotka s volným zadáním: Je to fotka s názvem Poster_cyber_punk. Fotka byla vyfocena na tablet v třídírně odpadů Papkov (Praha, Zahradní město). Hrál jsem si s motivy recyklace a kódování - oba motivy jsou snad na fotce jasně čitelné. Do textu na fotce jsem vložil chybu v kódu, na fotce jsem dělal minimální úpravy - výřez, kontrast, barvy. Použil jsem Photoshop Expres.


© 2017 JIŘÍ ZRADIČKA | Všechna práva vyhrazena
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky